Мої вітання відвідувачам сайту!
Головна » Файли » Загальні матеріали

Круглий стіл
[ Викачати з сервера (26.1 Kb) ] 27.01.2017, 00:34

Тема. Формування компетентностей вихованців та учнів через системне вивчення біографії і творчості Т.Шевченка в умовах навчально-виховного комплексу

Мета: сприяти усвідомленню учасниками важливості застосування інноваційних технологій; визначити ефективність використання технології колективно-групового навчання на формування компетентностей учнів різних вікових категорій.

Форма засідання ШМО: Круглий стіл

Хід засідання:

І. Організаційна частина.

- Доброго дня, шановні колеги! Щиро вітаю вас на спільному засіданні круглого столу вчителів Красноградського  НВК №2

ІІ. Основна частина.

-​ Налаштуймося на позитив та плідну працю.

Дозвольте мені розповісти Вам притчу

Чотири свічки спокійно горіли і потихеньку танули... Було так тихо, що чулося як вони розмовляють.

Перша сказала: "Я - СПОКІЙ. На жаль, люди не вміють мене зберегти... Думаю, мені не залишається нічого іншого як згаснути!..." І вогник цієї свічки згас.

Друга сказала: "Я - ВІРА. На жаль, я нікому не потрібна. Люди не хочуть нічого слухати про мене, тому нема сенсу мені горіти далі..." Ледве сказала таке - подув легкий вітерець і загасив свічку.

Дуже засмутившись, третя свічка вимовила: "Я - ЛЮБОВ... У мене немає більше сил горіти далі... Люди не цінують мене і не розуміють. .." І ця свічка - згасла.

Раптом... в кімнату зайшла дитина і побачила 3 згаслі свічки. Злякавшись, вона закричала:

- Що ви робите?!... Ви ПОВИННІ горіти!!! Я боюся темряви!...

Промовивши це, вона заплакала.

Схвильована четверта свічка сказала: "Не бійся і не плач! ПОКИ Я ГОРЮ, ЗАВЖДИ МОЖНА ЗАПАЛИТИ ІНШІ ТРИ СВІЧКИ...  Я - … "

Як Ви гадаєте, що вона промовила?(Відповідь:Я - НАДІЯ.)

Так, ви абсолютно праві.

Інтерпретуючи дану притчу в освітню галузь, можемо зазначити, що у дитини, яка стала учнем, є надія. Надія, що вона отримає знання, що з’явиться нове в її житті. Але з’явиться поступово і не збентежить її лавиною переживань. Цього можна досягти тільки забезпечуючи неперервність і наступність у навчанні.

Нехай свічка дошкільної освіти запалить свічку початкової, та – середньої базової, і  тільки в цьому випадку свічка випускника буде палати стійким і яскравим полум’ям.

Зазначимо, що немає універсального методу навчання, який підійшов би всім учасникам навчального процесу. Якщо проаналізувати зміст традиційних занять, то побачимо, що більшість викладачів використовують одноманітні методи і прийоми, серед них: опитування, виклад або закріплення матеріалу, робота з підручником, читання текстів. Ця одноманітність зменшує пізнавальну активність учнів та їх інтерес до предмету. Нині урок має бути тим майданчиком, де не тільки викладають знання, а й розкриваються, формуються, реалізуються особистісні компетентності учнів. Цього можна досягти тільки перетворюючи традиційний урок на інноваційний, використовуючи інтерактивні методи навчання.

(Слайд ) Саме тому ми поговоримо про інтерактивну технологію колективно-групового навчання та про формування компетентностей вихованців та учнів закладу. Тема нашого засідання :

Формування компетентностей вихованців та учнів через системне вивчення біографії і творчості Т.Шевченка в умовах навчально-виховного комплексу. (слайд ).

Мета: (слайд ) сприяти усвідомленню учасниками важливості застосування інноваційних технологій; визначити ефективність використання технології колективно-групового навчання на формування компетентностей учнів різних вікових категорій.

Провести його я пропоную у формі фахового звіту

На попередньому засіданні ми створили групи, які досліджували використання вправ технології колективно-групового навчання для формування в учнів таких компетентностей (Слайд):

-         Соціальної

-         Комунікативної

-         Загальнокультурної

-         Громадянської

-         Предметної

-         Міжпредметної

-          Міжпредметно-естетичної

-         Інформаційно-комунікаційної

А цей портфель буде символом сформованих компетентностей учня.

Пропонуємо кожній команді представити себе і презентувати результати своєї роботи.

До слова запрошується представник І (ІІ, ІІІ) експертної групи.

(заслуховуються розповіді учасників засідання)(Слайди по кожній доповіді)

Таким чином, завдяки спільній роботі колективу відбувається повноцінне, наступне, різнобічне формування компетентностей учнів

А зараз вашій увазі пропонуємо фрагмент колективно-групової роботи на основі вивчення поезії Т.Г.Шевченка «Реве та стогне Дніпр широкий»

Я запрошую всіх бажаючих приєднатися до наших груп і виконати такі завдання:

І гр. – скласти колаж малюнків за твором;

ІІ гр. – назвати асоціації, які виникають при прочитанні цього твору;

ІІІ гр. – визначити художні засоби вірша;

ІV гр. – дослідити історію написання поезії.

Матеріали знаходяться перед вами, працюємо.

Будь ласка, презентуйте результати своєї роботи

Всі чудово впоралися зі своїми завданнями і я пропоную разом послухати уривок цієї пісні

 ІІІ. Підбиття підсумків. Рефлексія

Нашу зустріч пропоную завершити за допомогою інтерактивної вправи «мікрофон»:

- В чому полягає ефективність використання інтерактивних вправ для формування компетентностей учнів. 

     Отже, можемо зробити висновок, що навчання буде ефективним при оптимальному використанні методів інноваційної педагогіки. За таких умов можливе розкриття творчого потенціалу учнів, результативне формування їхніх  компетентностей, формування свідомості сучасного громадянина України та світу.

IV. Обговорення. Побажання

     На згадку про нашу зустріч ми даруємо вам свічки як символ надії. Нехай ці маленькі вогники зігрівають ваші серця та дають вам силу і наснагу творчо і плідно працювати.

     Ми вдячні вам за те, що розділили з нами радість свята, за ваші добрі слова і теплі усмішки.

Дай вам, Боже, дай із неба,

Дай, чого вам більше треба, -

Дай вам миру і спокою

Під могутньою рукою…

           Зичимо вам здоров’я, щастя, добра, любові і нових творчих звершень. Нехай у ваших серцях завжди живе українська мова, звучить рідна пісня.

 Дякую за співпрацю, за плідну роботу. До побачення! До нових зустрічей! (слайд )

 

Категорія: Загальні матеріали | Додав: Василівна | Теги: інноваційні технології, круглий стіл, компетентності, колективно-групове навчання, формування, ШМО
Переглядів: 453 | Завантажень: 4 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar