Головна » Файли » Загальні матеріали |
[ Викачати з сервера (55.0 Kb) ] | 29.01.2017, 23:06 |
Контрольна робота 10 клас Панас Мирний. Борис Грінченко І варіант Початковий рівень 1. Укажіть рису, яка не є притаманною жанру соціально-психологічного роману. б) багатоплановість сюжету; в) невелика кількість персонажів; г) настрої, почуття, душевний стан дійових осіб висвітлено шляхом проникнення в найглибші кутки душі. 2. Хто з українських письменників, критиків так високо поцінував Б.Грінченка: “Він у своїх писаннях проявляє побіч знання мови української, також гарячу любов до України, щирий демократизм, бистре око на хиби української суспільності…”? а) М.Коцюбинський; в) І.Нечуй-Левицький; б) І.Франко; г) Панас Мирний 3. Укажіть прізвище співавтора роману Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» а) І. Білик; в) І. Нечуй-Левицький; б) І. Франко; г) М. Павлик. 4. Автором байок «Явір та подорожні», «Парнас», «Брехун», «Мудра баба», «Жаба та сонце», «Струмок та діти» є: а) Л.Глібов; в) Б.Грінченко. б) І.Крилов; г) С.Руданський. 5. Яку назву мав роман «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» при перевиданні в Україні 1905 р.? а) «Пропаща сила»; в) «Чіпка»; б) «Подоріжжя од Полтави до Гадячого»; г) «Кріпацька неволя». 6 . Повість-дилогію складають твори Грінченка: а) «Сонячний промінь», «Серед темної ночі»; б) «Серед темної ночі», «На розпутті»; в) «На розпутті», «Під тихими вербами»; г) «Серед темної ночі», «Під тихими вербами».
Середній рівень 7. Вкажіть подію і твір, що передували задуму роману-епопеї «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»: а) Реформа 1861 р. і повість «Лихо давнє й сьогочасне»; б) мандрівка навесні 1872 р. та враження від неї, описані Панасом Мирним у нарисі «Подоріжжя від Полтави до Гадячого»; в) життя с. Піски як типовий зразок безвиході, до якої потрапили селяни після реформи, що знайшло своє відображення у повісті «Голодна воля»; г) особисті враження та переживання автора, відображені в повісті Панаса Мирного «Чіпка». 8. Чим зумовлено те, що роман Панаса Мирного у повному обсязі було надруковано в Женеві ? а) забороною Валуєвського циркуляру публікувати тексти українською мовою; б) пільговими умовами книговидавництва у Швейцарії; в) забороною Емського указу публікувати тексти українською мовою; г) допомогою М.Драгоманова, який на той час жив у Женеві. 9. Які соціально-психологічні проблеми порушено в романі ? а) деградації особистості; б) жіночої зради; в) нестримного потягу закріпаченого селянства до землі; г) упередженості загалу відносно соціально неадаптованої особистості. Достатній рівень 10.Назвіть героїню: «…весела, моторна, працьовита. Вона була сиротою, невеликої вроди, але так запала в серце, що забув і про великий посаг, і про незвичайну красу майбутньої жінки»? 11. Дайте відповідь, що символізує дзвоник в однойменному оповіданні Б. Грінченка. 12. Розкрийте зміст назви роману Панаса Мирного та Івана Білика «Хіба ревуть воли, як ясла повні?».
Високий рівень 13. Виконайте одне із завдань: а) Дайте відповідь на запитання: чому І. Франко назвав Б. Грінченка «робітником без одпочинку»? б) Доведіть, що жіночі образи роману «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» утверджують народні погляди на духовне здоров'я людини.
Контрольна робота 10 клас Панас Мирний. Борис Грінченко ІІ варіант Початковий рівень 1.Укажіть справжнє ім'я Панаса Мирного. б) Григорій Квітка; г) Панас Рудченко. 2. Літературний дебют Б.Грінченка відбувся у: а) 1879 р.; б) 1881 р.; в)1893 р.; г) 1903 р. 3. Кого в романі «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» названо «двужоном»? б) Грицька Чупруненка; г) Івана Вареника. 4. Бориса Грінченка «робітником без одпочинку» назвав: а) Тарас Шевченко; в) Євген Гребінка; б) Іван Франко; г) Микола Чернявський. 5. Де вперше було надруковано роман «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»? 6. Укажіть, хто з героїв Грінченка ріс «без милування, без жалування, без ляльок, без дитячих іграшок, без калини»: а) Олеся («Олеся»); в) Горпина («Без хліба»); б) Докія («Каторжна»); г) Наталя («Дзвоник»). Середній рівень 7. Вкажіть причини часових зміщень, поєднання теперішнього і минулого в романі «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»: подій; 8. Що дало підстави Івану Білику у листі до брата зазначити : «... прочитай ще раз Чіпку, і ти побачиш, що життя не представляє нічого, окрім п'янства, глупоти, заздростів, розбою, вбивства»? а) розчарування у сформованому в літературі ідеалі народного месника; б) усвідомлення трагічної недосконалості людини; в) життєві спостереження; г) усвідомлення нереалізованого художнього задуму в романі. 9. Що спонукало Мотрю викрити останній злочин сина ? а) народні та християнські морально-етичні норми, в дусі яких була вихована Мотря; б) сором перед дівчинкою з родини Хоменків; в) Мотря не витримала страшних випробувань, що випали на її долю; г) Мотрю викрити злочин сина змусили сусіди. Достатній рівень 10.Хто говорив про Чіпку: «У Чіпки й серце добріше й душа чістіша… А що він п’є? То його лихо п’є »? 11. Укажіть, як Докія намагалася стати щасливою («Каторжна» Б. Грінченка). 12. Схарактеризуйте образ Грицька Чупруненка з роману Панаса Мирного та Івана Білика «Хіба ревуть воли, як ясла повні?». Високий рівень 13. Виконайте одне із завдань: а) Доведіть або спростуйте думку: Борис Грінченко — великий майстер малих епічних жанрів. б) Поміркуйте над запитанням: навіщо автори роману «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» зробили розлогий екскурс у минуле с. Піски? Контрольна робота 10 клас Панас Мирний. Борис Грінченко ІІІ варіант
Початковий рівень 1. Перший друкований твір Панаса Мирного: 2. Укажіть, який твір належить авторству Б. Грінченка. а) «Повія»; в) «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»; б) «Кайдашева сім’я”; г) «Каторжна». 3. За жанром «Хіба ревуть воли, як ясла повні» - це... 4. Назвіть твір Грінченка, в якому співають уривок з пісні «Позавидував мужик, / Що шахтьору добре жить: Шахтьор пашеньки не пашеть, / Коси в руки не берьот!»: а) «Дзвоник»; в) «Без хліба»; б) «Олеся»; г) «Каторжна». 5. Чіпка остаточно став на шлях злочину... 6. Укажіть, що було єдиною розрадою в сирітському житті Докії («Каторжна» Б. Грінченка). а) Сусідська дівчинка; в) кущ калини; б) мале кошеня ; г) материна хустка.
Середній рівень 7. Особливість реалізму творів Панаса Мирного полягає: а) У показі реальної дійсності на різних зрізах — соціального, національного, історичного, побутового життя народу, що надає творам життєвої достовірності, панорамності, психологічної вмотивованості ситуацій; б) у зображенні людей українського закріпаченого села, які усвідомлюють своє рабське становище, хоч і позбавлені будь-яких можливостей волевиявлення; в) у гостровикривальному ставленні до панів Польських та їх знущань над селянами с. Пісок; г) у своєчасному реагуванні на злободенні соціальні проблеми, сприянні моральному перевихованню особистості, запровадженні в книжну літературу сюжетів і характерів з життя простого люду. 8. Що дало підстави літературним критикам назвати роман «романом-пересторогою», а) показана прірва, в яку затягує людину філософія вседозволеності; б) показана злочинність наміру винищити світ в ім'я побудови нового на в) збережені хибні шляхи, на які навертають людину утопічні теорії; г) звучить відкритий заклик до боротьби. 9. Який внесок Панаса Мирного у розвиток вітчизняного мистецтва та світової культури ? а) актуалізував соціальну значимість тематики українських епічних творів; б) започаткував психологічні принципи зображення внутрішнього світу героя; в) заснував романний жанр в українській літературі; г) збагатив літературу стилістично досконалими творами, насиченими народнопоетичними формами художньої виразності.
Достатній рівень 10.Про кого йдеться: «От з кого беріть, дітки, примір, як у мирі жити! – не одна, не дві матері радили своїм дочкам і зятям…»? 11. Напишіть, що відібрав у маленької Наталі дзвоник («Дзвоник» Б. Грінченка). 12. Схарактеризуйте образ Чіпки Варениченка з роману Панаса Мирного та Івана Білика «Хіба ревуть воли, як ясла повні?».
Високий рівень 13. Виконайте одне із завдань: а) Дайте загальну характеристику лірики Б. Грінченка. б) Дайте відповідь на запитання: Чіпка Варениченко — месник чи злочинець?
| |
Переглядів: 3659 | Завантажень: 25 | |
Всього коментарів: 0 | |