Головна » Файли » Конспекти уроків |
16.12.2014, 02:10 | |
Українська мова 6 клас
Тема. Поділ іменників на відміни й групи Мета уроку: поглиблювати знання учнів про іменник, ознайомити з принципом поділу іменників на відміни, виробляти уміння правильно визначати відміни іменників, різні відмінкові форми усіх чотирьох відмін; формувати навички вживання іменників, що належать до різних відмін, розвивати усне й писемне мовлення, творче і логічне мислення, пізнавальну активність, пам’ять, увагу, спостережливість, самостійність; виховувати кмітливість, культуру мовлення, наполегливість, зацікавленість і шану до народних звичаїв, обрядів. Обладнання: підручник, картки – завдання, таблиця «Поділ іменників на відміни», картки самооцінювання, презентація Тип уроку: вивчення нового матеріалу
План уроку І. Організаційний момент (Слайд 1) Погляньте за вікно. Надворі – зима! Вона може бути різною: сонячною, теплою, а може бути холодною, сніжною, морозною. Одним словом, мінлива пора року! Хочу, щоб ваші знання, отримані сьогодні на уроці, були не мінливими, а постійним й міцними. «Поетична хвилинка» (Слайд 2)
Летять, летять сніжинки
ІІ. Актуалізація опорних знань Вибірково-пошукова робота з елементами бесіди
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності (Слайд 3) - А зараз усно провідміняйте подані іменники. Н.в. сосна зайчик поле Р.в. сосни зайчика поля Д.в. сосні зайчику полю З.в. сосну зайчика поле О.в. сосною зайчиком полем М.в. (на) сосні (на) зайчику (на) полі Кл.в. сосно зайчику поле - Зробіть висновок, як відмінюються іменники – усі однаково чи по-різному. - Для того, щоб навчитися правильно відмінювати іменники, ми з вами і знайомимося із темою нашого уроку
ІV. Повідомлення теми, мети уроку (Слайд 4)
- До нас залетіли сніжинки і залишились на партах. Візьміть їх і на зворотньому боці напишіть, чого ви хочете навчитись на уроці. (Слайд 6)
V. Вивчення нового матеріалу. 1. Пояснення вчителя Іменники можна об’єднати за відмінковими закінченнями у великі групи. Такі групи називаються відмінами. В українській мові чотири відміни. 2. Робота з підручником. Опрацювання теоретичного матеріалу (стор. 94) (Слайд 7, 8, 9, 10, 11) - Розгорніть підручники на сторінці 94. Прочитаємо разом правила. 3. Проблемне питання. (Слайд 12) - Поміркуйте, чому не можна віднести до жодної з відмін такі іменники:
4. Підсумок учителя(Слайд 13) Зверніть увагу! До жодної відміни не належать незмінювані іменники, іменники, що мають форму тільки множини.
VІ. Закріплення набутих знань, умінь і навичок
Вертоліт, велич, хата, ім’я, книга, окуляри, молодь, кошеня.
ІІ ряд – ІІ, ІІІ ряд – ІІІ) Індивідуальна робота (ІV відміна – один учень за дошкою) (Слайд 14)
Мороз, хурделиця, цукерка, ніч, подарунок, канікули, вовченя, завірюха, ялинка, свято, Різдво, сани, дівча, дівчинка, радість, хлопчик, зайченя, заметіль, сніжинка, віхола, ведмежа, піч. (Слайд 15)
Снігу зимою не випросиш – дуже скупий.
Газета, пісня, товариш, сітка, дощ, місяць.
Узимку, коли сніг уже давно вкрив своєю ковдрою подвір’я та стріхи хат, коли чудернацькі коштовні візерунки прикрашають вікна осель, у нашій країні відзначають два найбільші свята - Новий рік та Різдво.
На Різдво до вечері готують традиційні страви, яких неодмінно повинно бути дванадцять. Потім, ввечері, приходять веселі колядники, співають різдвяні пісні та щедрівки. Ці свята пов’язані з великою кількістю традицій та народних звичаїв. (Слайд 20) Усі збираються родиною за святковим столом.
VІІ. Підсумок уроку
Засперечалися два учні. Один із них доводив, що слово граблі належить до ІІ відміни, інший – до І. Раптом за спинами вони почули Сергіїв голос: “Але ж це слово…” Як ви думаєте, що хотів сказати Сергій?
М) перша; А) друга; Б) третя; В) четверта.
П) перша; У )друга; Р) третя; К) четверта. 3. Вкажіть відміну іменника старість: І) перша; М) друга; З) третя; Ч) четверта. 4. Вкажіть відміну іменника санчата: І) перша; М) друга; З) третя; И) до жодної відміни не належить. 5. Вкажіть відміну іменника ім’я: О) перша; М) друга; З) третя; К) четверта. 6. Вкажіть відміну іменника мати: І) перша; М) друга; А) третя; И) четверта. - Яке слово утворилося? КЛЮЧ: слово «МУЗИКА» (Слайд 22)
Картка самооцінки
VІІІ. Домашнє завдання. Вивчити правила п. 28, стор. 93-95, вправа 239 (письмово, середній та достатній рівні), написати міні-твір «Музика зимових свят», у використаних іменниках визначити відміни (високий рівень) (Слайд 24) | |
Переглядів: 4797 | Завантажень: 0 | Коментарі: 3 | |
Всього коментарів: 3 | |
0
0
0
| |