00:18 Самостійна робота 9 клас Українська література "Г. Ф. Квітка-Основ’яненко, М. Гоголь, українські поети - романтики" |
Самостійна робота 9 клас Українська література Г. Квітка-Основ’яненко, М. Гоголь, українські поети - романтики 1. Наум Дрот не дав дозволу на одруження Марусі через те, що Василь А) не розповів йому при першій зустрічі про свої стосунки з Марусею Б) буде змушений піти в солдати на двадцять п’ять років В) він наймит Г) не їхнього соціального статусу, городянин. 2. Яскравою ознакою сентименталізму є зображення А) типового героя в типових обставинах Б) незвичайного героя в незвичайних обставинах В) мінливості відчуттів і вражень героя через слухові й зорові образи Г) переживань і почуттів простих людей, їхнього внутрішнього світу. 3. Г. Ф. Квітка-Основ’яненко заснував у новій українській літературі А) жанр повісті Б) історичну повість В) сатиричну повість Г) роман як літературний жанр 4. Маруся познайомилася з Василем А) біля церкви; Б) на весіллі в подруги; В) на вечорницях; Г) біля річки. 5. Події в повісті «Маруся» Г. Квітки-Основ’яненка розвиваються в такій послідовності: А) прощання на кладовищі – відмова Наума Дрота віддати Василеві дочку – смерть Марусі – Василь у монастирі Б) прощання на кладовищі – смерть Марусі – відмова Наума Дрота віддати Василеві дочку – Василь у монастирі В) відмова Наума Дрота віддати Василеві дочку – прощання на кладовищі – смерть Марусі – Василь у монастирі 6. Укажіть характеристики героїв твору Г. Квітки-Основ’яненка «Маруся»: а) «...Був парень на усе село, де жив. Батькові і матері слухняний, старшим себе покірний, між товариством друзяка, ні півслова ніколи не збрехав, горілки не вживавсь» б) «...Хлопець гарний, русявий, чисто підголений; чуб чепурний, уси козацькі, очі веселенькі, як зірочки; на виду рум’яний, моторний, звичайний...» в) «Та що ж то за дівка була! Висока, прямесенька, як стрілочка, чорнявенька, очиці, як тернові ягідки, брівоньки, як на шнурочку, личком червона, як панська рожа, що у саду цвіте...» г) «Їх турбувало лише те, що не було дітей, і не знали вони, кому дістанеться їх добро після смерті. А в них було й воликів пар з п’ять, була й шкапа, були й батраки...» 7. Кого із зазначених нижче письменників названо батьком української прози: а) Г. Квітку-Основ’яненка; б) П. Гулака-Артемовського; в) М. Петренка; г) І. Котляревського. 8. Укажіть основні риси, характерні для романтизму як літературного напряму: а) ідеалізація патріархальних відносин; б) наявність фантастики; в) прагнення не відтворити, а перетворити дійсність; г) домінування чіткої ієрархії морально-етичних цінностей; д) показ непересічних подій, найчастіше трагічних. 9. З приводу чого отець Афанасій вирішив покарати представника «нечистої сили»? Оскільки він: а) не відвідував церкви; б) ігнорував служителів Бога; в) знущався із сільських дівчат; г) агітував людей, щоб ті не ходили до храму. 10. Петро Безрідний у творі: а) заможний селянин; б) ієрей церкви; в) шинкар; г) наймит козака Коржа. 11. Що вирішує зробити Петро задля того, аби одружитися на Пидорі? а) Сльозно просити Коржа, щоб той дав згоду на весілля; б) викрасти красуню в батька; в) на війні здобути золота і з ним приїхати до своєї красуні; г) звернутися по допомогу до отця Афанасія. 12. Народне свято, під час якого домовились зустрітися Петрусь і Басаврюк: а) Івана Купала; б) Різдво; в) Покрова; г) Благовіщення. 13. Щоб вважати себе щасливим, Петрусь, догоджаючи Басаврюку, зобов’язаний був: а) викрасти у Пидорки намисто; б) напитися крові людської; в) вбити батька коханої; г) згубити Івася. 14. Після того як з хати раптово зник Петро, замість червінців у мішках було виявлено: а) маленькі цвяхи; б) черепки; в) пусті пляшки з-під горілки; г) сиру землю. Завдання: за наведеними тематичними рядками визначити назву твору і його автора. 15. А тут вони ведуть танок. / Хто гласи їх розлічить? / Хто передом із їх іде? / Хто зорі перелічить? 16. Коли б мені крилля, орлячі ті крилля: / Я землю б покинув і на новосілля / Орлом бистрокрилим у небо пальнув / І в хмарах навіки од світа втонув! 16. Твоя пісня дуже гарна, / Ти гарно й співаєш, / Ти, щасливий, спарувався / І гніздечко маєш! 18. Личко зчорніє, / Головоньку склониш, / Листоньки зрониш,— / Жаль серцю буде. 19. Ох, тяжко, ох, важко з ним річ розмовляти! / Хай лучче я буду весь вік дівувати 20. Чи то туга, чи то переполох, / Чи то коханнячко?.. / Не зна він,— а серце сумує! 21. І в небо думкою влетів, / Між зорями співає, / А странний спів його людей / Уже не порушає. 22. Ти ж бачиш сам,— не скажеш: ні,— / Як сонечко і місяць червоненький / Хлюпочуться, у нас в воді на дні / І із води на світ виходять веселенькі! 23. А в світі якеє життя сироті? / І горе, і нужду терпітимеш ти. 24. Назвіть основні ознаки сентименталізму.
|
|
Всього коментарів: 0 | |